zondag 6 juli 2008

Gemotiveerd om te joggen?


Het is bijna niet te geloven: ik hou het joggen nu al –en mét plezier- al meer dan 1 jaar vol. Speciaal voor diegenen die het joggen nog maar net ontdekt hebben en voor wie het niet evident is om te sporten : mijn motivatietips voor jullie! Veel succes ermee!

-Zorg ervoor dat je plezier hebt in het joggen. Zoek een ontspannen jogritme waarbij je je goed voelt en heb plezier aan het joggen in groep. De babbels doen de tijd vaak vliegen en samen zweten is leuker dan alleen.

-Plan de looptrainingen vast in in je weekschema zodat het een gewoonte wordt om drie keer per week te sporten. Voor mij is joggen ondertussen mijn noodzakelijk medicijn om me goed te voelen en is dit na mijn gezin en job een prioriteit geworden.

-Als het vertrekken naar de training moeilijk is, bedenk dan dat je vaak beter voelt na de jogtraining dan ervoor. Een gezonde vermoeidheid zorgt bovendien voor een ontspannen nachtrust!

-Denk geregeld aan jouw motivitie om te joggen : je goed voelen in je vel, gezonder zijn, ontstressen, jezelf slank lopen (niet té snel lopen dus :))…

-Stel jezelf een haalbaar (realistisch en op middellange termijn) doel. Dus niet : ik ga nu voor de rest van mijn leven joggen maar wel bijvoorbeeld: tijdens de zomervakantie blijven joggen, meedoen aan de opbouw naar de 10 km, tijdens de winter blijven joggen, deelname Stadsloop Gent, enz…

-En niet te vergeten : WIE VOLHOUDT WINT!

Geen opmerkingen: