zondag 1 juni 2008

Deel I : Nan vertelt ...

Ieder van onze joggers heeft zo z'n eigen motivatie om te sporten. Gisteren vertelde Nan ons op een pakkende manier over haar droom. We publiceren heel graag haar verhaal en laten u elke dag een stukje verderlezen ...

Marathon Antwerpen – 20 april 2008

Er zijn honderd en één redenen om een “start to run” te doen…
Kan één ervan de liefde zijn ?…

Toen ik mijn man, Frank, twee jaar terug zag zijn 1° marathon uitlopen, dacht ik:” Liefde is… samen over de finish lopen”.
Een marathon lopen ? Neen, dat is helemaal mijn ambitie niet (ik ben maar een klein beetje prettig gestoord) ! Maar toen ik vorig jaar in Antwerpen de aflossingsploegen zag lopen, stond mijn besluit vast : in 2008 zou ik samen met mijn Frank over de finish lopen !
Dus, werk aan de winkel !
Op eigen houtje raakte ik niet verder dan 6 km. en ook mijn tempo lag veel te laag… In oktober sloot ik mij dan ook aan bij de groep van Guy die van 5 naar 10 km. trainde.
In deze groep vond ik zielsgenoten in enthousiasme, doorzettingszin en wilskracht. Met de nodige dosis vriendschap, getater en humor tijdens de trainingen werd het niet meer zo moeilijk de 10 km. te halen…
Voor de afstand was ik klaar, nu nog tempo en een team !
De intervaltrainingen zorgden voor het opkrikken van de tijd en een team vormen met zo veel gemotiveerde en sympathieke medelopers werd ook niet zo moeilijk…
En zo kwamen we op 20 april in Antwerpen met 8 enthousiastelingen aan de start : Frank Oushoorn, klaar om zijn 4° marathon te lopen en uiteraard van plan zijn persoonlijk record te verbeteren… Een team van 3 mannen en 3 vrouwen voor de aflossingsmarathon : Paul Van de Velde, Bert Misplon, Guy Persoons, Isabelle Volckaert (schoonzus van Paul), Katrien Windey en ik (Nan Heymans) en dan nog een goede vriend, Marc De Vleesschauwer, als fietsbegeleider. Frank heeft diabetes type 1 en is insulineafhankelijk, daarom heeft een fietsbegeleider aangepaste sportdrank en een noodspuit bij de hand.

Geen opmerkingen: