dinsdag 3 juni 2008

Deel III : Nan vertelt ...

Het was warm, er stond op sommige plaatsen inderdaad flink wat tegenwind en met 11,4 km./uur lag het tempo voor mij toch nog behoorlijk hoog… Maar het lukte ! Het publiek, dat vooral de vrouwen sterk aanmoedigde, de geruststellende aanwezigheid van Guy en het vooruitzicht op de eindstreep, gaf ons vleugels…

En zo liepen Frank en ik om 13.38 uur, precies 3 uur en 38 minuten na het startschot, op de Antwerpse Grote Markt hand in hand over de finish !

Een droom werd werkelijkheid !

In ons kielzog liepen Katrien en Guy, wel niet hand in hand, maar even glunderend binnen ! De rest van het team stond ons welgezind en fris op te wachten…

De pizza en vooral de wijn, op een zonnig terrasje in de buurt, lieten we ons goed smaken. De sfeer zat er goed in !

De uitslagen de volgende dag verblijdden ons met mooie resultaten :

Frank : 3.38 u.- 501° plaats op 1499 finishers (2000 gestart)

(= persoonlijk record verbeterd met 30’’!).

Keep on running ! (zoals ons team was ingeschreven) : 3.38 u. – 45° op 185 teams !

Goed, hé ?!

Dit was zeker voor herhaling vatbaar !

… Frank en ik lopen in elk geval in Parijs de 20 km.,een nieuwe uitdaging !

Samen over de finish ?

Neen, ik vrees dat hij na aankomst wel nog eens zal moeten terugkeren om mij geruime tijd later over de finish te… trekken, te sleuren, te dragen…?

Met dank aan allen die hier rechtstreeks of onrechtstreeks aan hebben bijgedragen,

Nan Oushoorn- Heymans

Gentbrugge

31 mei 2008

Geen opmerkingen: