woensdag 7 mei 2008

Aanloop naar de 10 km

Met rasse schreden nadert D-Day : 12 mei.Een lieve collega probeerde me vandaag nog te overtuigen van de Olympische gedachte. Au fond moet ik haar gelijk geven : meedoen is belangrijker dan winnen. Niet dat ik ooit de ambitie koesterde de stadsloop te winnen, maar ik wil toch lopen tegen mezelf.
Na de training vandaag moet ik mijn doelstelling bijstellen: vermoedelijk is 1u20 à 1u25 een realistische tijd voor mij. De condities zullen compleet anders zijn dan de vorige 10 km-test. Hoe zal het zijn om in een massa te joggen? Wat met de hellingen en de kasseien? Hoe omgaan met de stress? En wat met de warmte?
Helaas vandaag ervaren dat de warmte verlammend werkt. De benen waren vrij goed, maar zin om echt voluit te gaan had ik niet. Nu, het is nu niet meer dat de grote 'efforts' geleverd moeten worden. Ik gun mijn benen de komende dagen rust.
De Stroppenloop zal ik meemaken als uw fotograaf. Jammer dat deze twee wedstrijden zo kort bij elkaar georganiseerd worden. De Stroppenloop zorgt precies voor een echt feest- en familiegevoel op de Racing. Het belooft leuk te worden.
Tot slot nog het parcours in bijlage dat we vandaag met een vrij grote groep joggers aflegden (8,4 km).

Geen opmerkingen: